2008. február 18., hétfő

Miért félnek 2008-tól az átlagfelhasználótól a nagy cégek?

Egy világszerte elismert cég rangsorolása szerint az internettel attól sokkal több embernek lehetösége van arra, hogy munkanap nélkül szabadon élvezze hétköznapjatit,
mint azt gondolhatnánk.




Körülbelül 3 éve kezdtek el beszélni egy forradalomról, amit úgy hívnak, hogy web 2.0
.Erre az átlag felhasználó nem biztos hogy felfigyelt mert, nem tudta, hogy maga is részese a folyamatnak. Ha megvizsgáljuk, az interneten közösségi oldalak (pl: myspace.com, facebook.com, youtube.com, iwiw.hu stb.) látogatottsági indexeit, akkor egyet érthetünk azzal a megállapítással, hogy ezek a leglátogatottabb oldalak (lsd: www.alexa.com) , következésképpen az átlagfelhasználók előnyben vannak más weboldaltulajdonosokkal szemben.
Az internet az a kommunikációs intézmény,amivel nem tudja felvenni a versenyt a média elavult, lassú, költséges és csak a nézettségi indexen alapuló szerkezete.
Az 1 millió Ft/másodperc reklámsugárzás helyett itt van az internet, mely üzemeltetési költsége az imént említettekhez képest szinte nulla, kiterjedése globális, használata nincs időhöz kötve és a témák száma végtelen.


A nagy cégek félelme az, hogy hatalmas profittól esnek el, mert ma már az átlagfelhasználó egy internet csatlakozással nagyobb hatásfokú eszközökkel rendelkezhet, amelyekhez hasonlót eddig csak a média tudott biztosítani.

"A trend olyan irány, amelyet sok fogyasztó, a fogyasztók vezetö rétege követ -piac általános irányvonala " /" The Popcorn Report", Faith popcorn/

Jó példa Japán, ahol ha valaki otthonról interneten megrendeli Toyotáját és házhoz szállítják, egy teljesen hétköznapi dolognak számít. Nemzetközi kutatók szerint nem csak Japán az, ahol ilyen irányba haladnak a folyamatok. Az hogy az interneten ma már bárki híres lehet egy webkamera segítségével tény, és az is ismeretes, hogy sokan vannak akik, az arcukat vállalva ismertek lettek esetenként még le is járatták magukat és egy dollárt sem kerestek vele.

A web 2.0 eszköztárának tudatos alkalmazásával hatalmas lehetőségeket kaphat az átlagffelhasználó, ha képes felismerni az internet és a kezében lévő eszköz értékét.

Kapcsolódó témák:

Hihetetlennek tűnik, hogy az emberiség 95%-a nem azzal tölti munkanapjait, amivel igazán szeretné?
Felválthatja a drága betonkomplexumok szürke irodáit az otthoni munka lehetősége?
Gyermekünk személyisége saját kiegyensúlyozottságunkon múlik?

Gólya Gergely
www.munkanapnelkulszabadon.com